What could be mundanely seen as a regular married middle class couple, Paulina welcomes her husband Gerardo with a meal and vigorous conversation. But Paulina is a woman with long-lived demons that follow her constantly; demons that alcohol can’t even drown. Not only having been subjected to the most horrendous physical and psychological abuse during a former dictatorship; she also bears a past conjugal infidelity that has become a permanent shadow in Gerardo’s attempts to get her back again: His guilt against her partial forgiveness.
The third character, medical doctor Roberto Miranda, affable and cordial, doesn’t expect he will be subjected to Paulina’s anger, frustration and pain. Sound and smell become Paulina’s arguments to convince her mind and her lawyer husband that Miranda was the monster who raped and tortured her while blindfolded, with Schubert’s masterpiece Death and the Maiden playing in the ominous background.
Is Miranda the abominable monster that enjoyed the power of abuse? betfinal عربي Is Paulina so damaged that she is blaming Miranda’s voice with a gun in one hand, and booze in the other? Is Gerardo so troubled about his political career that he doubts his wife more than his suspicious guest?
Our present society is surrounded by insecurity, fear, and in some cases situations that can devastate our souls. Paulina is looking for redemption; Miranda for an escape; Gerardo for a solution, but who is right? تعليم لعبة بوكر Is there actually a solution?
Death and the Maiden by Ariel Dorfman features Marcela Muñoz, Gerardo Cárdenas and Sándor Menéndez. Directed by Sándor Menéndez. In Spanish with English supertitles.
When: Through 12/10: Fri-Sat 8 PM, Sun 6 PM
Price: $25 (2 x $45), $15 students and educators
Tickets at the door or online here:
El poder de los recuerdos
El Teatro Aguijón abre su vigésimo octava temporada con La Muerte y la Doncella
Lo que podría parecer tan mundano como una pareja normal de clase media, Paulina recibe a su marido Gerardo con una comida y una conversación cargada y vigorosa. Pero Paulina es una mujer con muy antiguos demonios que la acosan constantemente; demonios que ni siquiera el alcohol puede ahogar. No solo haber sido objeto del más horrendo abuso físico y psicológico durante una dictadura anterior; ella también confronta una pasada infidelidad conyugal que se ha convertido en una sombra permanente en todo intento que Gerardo hace para recuperarla: su propia culpa contra el perdón a medias de Paulina.
El tercer personaje, el afable y cordial médico Roberto Miranda, no espera que será sometido a la ira, frustración y profundo dolor de la protagonista. El sonido y el olfato se han convertido en los argumentos de Paulina para convencer a su propia mente y a su esposo que Miranda fue el monstruo que la violaba y torturaba mientras ella se hallaba con los ojos vendados, escuchando cual fondo siniestro la obra maestra de Schubert, La Muerte y la Doncella.
¿Es Miranda aquel abominable monstruo que gozó del poder del abuso? ¿Está Paulina tan destruida que culpa a la voz de Miranda con una pistola en una mano y un vaso de brandy en la otra? ¿Se encuentra Gerardo tan inquieto por su carrera política que duda más de su esposa que de su sospechoso huésped?
Nuestra sociedad actual está rodeada de inseguridad, miedo y, en algunos casos, situaciones que devastan nuestras almas. العاب بوكر Paulina está buscando la redención; Miranda por un escape y Gerardo por una solución, pero ¿quién tiene razón? ¿Hay realmente una solución?
La Muerte y la Doncella de Ariel Dorfman presenta a Marcela Muñoz, Gerardo Cárdenas y Sándor Menéndez. Dirigida por Sándor Menéndez. En español con subtítulos en inglés.
Cuándo: hasta el 12/10: viernes a sábado a las 8 PM, Dom 6 PM
Precio: $ 25 (2 x $ 45), $ 15 estudiantes y educadores
Boletos en la puerta o en este enlace
Photos and Words: ELIO LETURIA